Vanliga frågor (FAQ)

Generella frågor

Hur når jag er kundtjänst?

Du når vår kundtjänst via mail info@creedo3d.se alternativt via meddelanden på vår Facebooksida

Order och Betalning

Hur använder jag min rabattkod?

Rabattkoden du fått kan du skriva in antingen i varukorgen eller i kassan.

Varukorg – Tryck på varukorgsymbolen i menyraden uppe till höger. Väl i varukorgen skriver du in din rabattkod i fältet under den orange knappen “Fortsätt till kassan”. Tryck sedan på “Använd rabattkod”.

Kassan – Längst upp i kassan, ovanför fältet med Personnummer/Organisationsnummer HÄMTA ADRESS, hittar du texten “Har du en rabattkod? Klicka här för att ange kod”. Tryck på texten så öppnas en ruta där du kan fylla i din rabattkod. Tryck sedan på knappen “Använd rabattkod” till höger.

Jag har just gjort en beställning. Kan jag ta bort eller ändra den?

När en beställning har gjorts hanteras den direkt för att du ska få ditt paket så fort som möjligt. Därför kan vi oftast inte ta bort din beställning. Men maila oss så snart som möjligt så ska vi se vad vi kan göra!

Jag saknar min faktura, kan ni skicka den på nytt?

För privatpersoner skickas din faktura direkt från Billmate till dig via e-post i samband med att vi skickat din beställning från vårt lager. Billmate hjälper dig gärna och du når deras kundtjänst via telefon: 040-30 35 00 (Mån-Fre 09.00 – 16.00. Avvikande öppettider kan förekomma)

Kan jag lägga till en produkt till min befintliga order?

Som regel hanteras ordrar så snabbt att det oftast är bättre att skapa en ny order om du vill ha ytterligare en produkt. Men om du har en beställning som ska levereras längre fram i tiden kan du kontakta oss, så hjälper vi dig att justera ordern..

Kan jag betala mot faktura med mitt företag?

Det alternativ för fakturabetalning som finns i kassan (Billmate faktura) går bra att använda för företag men det kan inte hantera separat leveransadress. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er att skapa ett kundkonto för er. Då får ni möjlighet att handla mot faktura med skild leverans- och fakturaadress.

Leverans och retur

Var är min order? Kan jag spåra min beställning?

Har du valt leverans till ombud får du en avisering via SMS eller e-mail när varorna är framme och redo att hämtas. Du kan även ladda ner appen “mina paket” och ange din email/mobilnummer för att spåra din order.

Leveranstiden för din order är normalt 1-3 vardagar.

Ifall du behöver hjälp att spåra ditt paket kan du alltid kontakta vår kundservice så hjälper vi dig gärna.

Kan jag hämta upp mina varor hos er?

Vi har vårt lager i Nybro utanför Kalmar. För att hämta upp varorna där, kontakta kundtjänst innan du lägger din beställning så kommer vi överrens och bokar en tid för upphämtning.

Erbjuder ni fri retur?

Nej, vi erbjuder inte fri retur.